CASH SERVICE 4 HOME - DECYZJA PREZESA UOKIK

Cash Service 4 Home - decyzja Prezesa UOKiK

28.12.2021 r.

  • Firma pożyczkowa Cash Service 4 Home bezprawnie pobierała zbyt wysokie opłaty za wizyty w domach konsumentów, którzy opóźniali się ze spłatą rat.
  • Zgodnie z decyzją Prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego poszkodowanym konsumentom przysługuje zwrot części pieniędzy.
  • Ponadto Prezes Urzędu nałożył na spółkę 510 tys. zł kary.

Czytaj więcej...

PRZEWAGA KONTRAKTOWA - NOWE PRZEPISY

Przewaga kontraktowa - nowe przepisy

23.12.2021 r.

  • Dziś weszła w życie nowa ustawa o przewadze kontraktowej.
  • Wprowadzone zmiany poprawią sytuację rolników i dostawców produktów w kontaktach z największymi podmiotami na rynku rolno-spożywczym.
  • UOKiK przygotował zestawienie najczęstszych pytań i odpowiedzi dotyczących nowych przepisów.

Czytaj więcej...

PREZES UOKIK ZOBOWIĄZAŁ SCA PR POLSKA (INTERMARCHE) DO ZAPŁATY ZALEGŁOŚCI WOBEC DOSTAWCÓW

Prezes UOKiK zobowiązał SCA PR Polska (Intermarche) do zapłaty zaległości wobec dostawców

22.12.2021 r.

  • Prezes UOKiK Tomasz Chróstny zobowiązał spółkę SCA PR Polska (Grupa Intermarche) do zmiany praktyk, które mogły stanowić nieuczciwe wykorzystywanie przewagi kontraktowej.
  • Przedsiębiorca ureguluje opóźnione płatności wraz z odsetkami wobec dostawców produktów rolno-spożywczych, a także zmieni sposób rozliczania spornych faktur.
  • To pierwsza w historii decyzja organu, w ramach której rekompensata publiczna tak znacznej wysokości przysługuje podmiotom innym niż konsumenci – rolnikom i przedsiębiorcom.

Czytaj więcej...

ORANGE POLSKA - DECYZJA PREZESA UOKIK

Orange Polska - decyzja Prezesa UOKiK

21.12.2021 r.

  • Orange Polska wypłaci abonentom rekompensatę za aktywację serwisów podmiotów trzecich i usług nietelekomunikacyjnych spółki – to jeden z efektów decyzji Prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego.
  • Prezes UOKiK przyjrzał się usłudze typu direct billing i tzw. flash SMS.
  • Zobacz w decyzji Prezesa UOKiK, kto może liczyć na rekompensatę i w jakiej wysokości.

Czytaj więcej...

INPOST ZMIENIA PRAKTYKI PO INTERWENCJI PREZESA UOKIK

InPost zmienia praktyki po interwencji Prezesa UOKiK

20.12.2021 r.

  • Brak opłat za weryfikację przesyłek, których wymiary nie zgadzają się z podanymi przez konsumenta, wydłużenie terminu na odbiór przesyłek z punktów o ograniczonej dostępności – to niektóre ze zmian wdrażanych przez przedsiębiorcę.

Czytaj więcej...