NIEUCZCIWE PRAKTYKI POLMEDIQ - ZARZUTY PREZESA UOKIK
- Szczegóły
- Poprawiono: poniedziałek, 27, marzec 2023 08:48
- Odsłony: 619
Nieuczciwe praktyki POLMEDIQ - zarzuty Prezesa UOKiK
27.03.2023 r.
- Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty poznańskiej spółce POLMEDIQ.
- Konsumenci zapraszani są na bezpłatne badania odporności, nie wiedząc, że mają one charakter handlowy i mogą zostać wprowadzeni w błąd odnośnie stanu swojego zdrowia.
- Za stosowanie nieuczciwych praktyk rynkowych spółce grozi do 10 proc. obrotu, kara pieniężna może zostać nałożona także na członków zarządu.
PRAWIE 2,5 MLN ZŁ KARY DLA SPÓŁKI MERIDA POLSKA
- Szczegóły
- Poprawiono: poniedziałek, 20, marzec 2023 08:10
- Odsłony: 604
Prawie 2,5 mln zł kary dla spółki Merida Polska
20.03.2023 r.
- Spółka Merida przez 6 lat zabraniała swoim dystrybutorom sprzedaży rowerów przez internet.
- Spowodowało to podział rynku i ograniczenie konsumentom możliwości wyboru jedynie do najbliższych sklepów stacjonarnych.
- Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył na spółkę karę w wysokości prawie 2,5 mln zł.
PREZENTOWANIE CEN W SERWISACH INTERNETOWYCH Z BILETAMI - DZIAŁANIA PREZESA UOKIK
- Szczegóły
- Poprawiono: czwartek, 09, marzec 2023 08:57
- Odsłony: 634
Prezentowanie cen w serwisach internetowych z biletami - działania Prezesa UOKiK
09.03.2023 r.
- Uwaga na komunikaty: cena za bilet na koncert „od 100 zł”. Na końcowym etapie zamówienia może się okazać, że nawet za najtańszy zapłacisz więcej, bo serwis doliczy obowiązkową opłatę.
- Prezes UOKiK postawił spółce eBilet zarzut wprowadzania konsumentów w błąd co do rzeczywistej ceny oferowanych biletów.
- Spółki Eventim i Ticketmaster otrzymały wezwanie do zmiany praktyk.
KARA DLA HANDLARZA OPINIAMI - KOLEJNE DZIAŁANIA UOKIK
- Szczegóły
- Poprawiono: poniedziałek, 27, luty 2023 09:01
- Odsłony: 624
Kara dla handlarza opiniami - kolejne działania UOKiK
27.02.2023 r.
- Prezes UOKiK nałożył na Agencję City Damian Trzciński z Poznania karę w wysokości 40 tys. zł za handel nieprawdziwymi recenzjami w internecie.
- Umieszczane przez przedsiębiorcę opinie wprowadzały konsumentów w błąd co do reputacji firm oraz oferowanych przez nie produktów i usług.
- To nie koniec działań, są zarzuty za podobne praktyki wobec firmy J&J Jakub Brożyna z Rzeszowa. Przedsiębiorcy grozi kara do 10 proc. obrotu.
DARK PATTERNS - UWAGA: MANIPULACJA!
- Szczegóły
- Poprawiono: piątek, 24, luty 2023 13:28
- Odsłony: 600
Dark patterns - uwaga: manipulacja!
24.02.2023 r.
- Automatycznie dodane do koszyka ubezpieczenie produktu? Zgoda na przekazanie danych w miejscu przycisku „dalej”? Niewidoczne koszty wysyłki? To przykłady tzw. dark patterns – dowiedz się o nich więcej na uokikgovpl.
- Dark patterns to praktyki wykorzystujące wiedzę o zachowaniach użytkowników do wpływania na ich decyzje. Stosowane w aplikacjach i na stronach WWW, np. w e-sklepach, wymuszają niezamierzone lub niechciane działania konsumentów.
- Kontrola Komisji Europejskiej i sieci Consumer Protection Cooperation, w tym UOKiK, wykazała, że prawie 40 proc. z 399 e-sklepów różnych branż stosowało co najmniej jedną z trzech sprawdzanych dark patterns: fałszywy liczniki czasu, zwodniczy interfejs, ukrywanie informacji. Dowiedz się więcej o tych działaniach tutaj.